Volgrelais - Conijn Consultancy
735
page-template-default,page,page-id-735,page-child,parent-pageid-194,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.5,vc_responsive

Volgrelais

 

Ontwikkeling van de behuizing voor het electronics volgrelais

 

Werkzaamheden

Ontwerpen van een nieuwe behuizing voor het elektronisch volgrelais. Bij het ontwerp diende rekening gehouden te worden dat het  nieuwe electronics volgrelais fysiek één op één geplaatst kan worden op een bestaande mechanische relais.

 

Periode

2016 tm nu

 

Opdrachtgever

Quant Consultancy Alkmaar, ProRail.

 

Projectomschrijving

Het volgrelais is al tientallen jaren in gebruik bij ProRail. Dit relais een ontwikkeling van begin 20e eeuw zit verweven in het beveiligingssysteem zoals dit langs het spoor in gebruik is. Voor het oude mechanische relais zijn de reserve onderdelen uitgeput geraakt. Hiervoor de heeft ProRail Quant de opdracht gegeven om te onderzoeken of het relais ook uitgevoerd kon worden met elektronische contacten die geschikt zijn om in een spoorse omgeving betrouwbaar te kunnen functioneren. Quant heeft dit op zich genomen en heeft elektronische contacten ontwikkeld die aan alle eisen voldoen die ProRail stelt aan het volgrelais.

 

Voor het elektronische relais diende er tevens nieuwe behuizing te komen.  Een belangrijk onderdeel hierbij is de contacten van het relais. Hiervoor zijn is een nieuwe contactstrip ontwikkeld met de bij behorende contacten.

 

Met deze ontwikkeling is voor een zeer oud product een nieuw product ontwikkeld die de komende decennia gebruikt kan worden in het Nederlandse spoornet.